Velikost 50 jsem stáhla na 42 za 90 dní

Ilona vyměnila zlozvyky za zdravé rituály.

Nejdříve svou nadváhu řešila tím, že prakticky přestala jíst. Kila šla dolů a ona byla spokojená. Realitě se ale dlouho vyhýbat nemohla. Hubnutí pomocí drastických diet má své následky. Párkrát se najíte a kila letí nahoru rychlostí blesku. Ano, klasický jojo efekt. Pak ale narazila na Výzvu a tentokrát to zkusila jinak. Oprostit se od svých špatných návyků však není nic snadného. Začtěte se do jejího příběhu a zjistěte, jak Ilona dokázala stáhnout velikost 50 na 42 za 90 dnů.

Nevěříte? Přihlašte se do naší FB skupiny, vyhledejte si naši výzvařku Ilonu a prohlédněte si její příspěvky i profil. 🙂

Ahoj, řekneš nám prosím něco o sobě?
Jmenuji se Ilona a je mi 46 let. Pracuji jako síto tiskařka. Pro neznalé jde hlavně o potisk na trička. Celý svůj život žiji ve městě a proto miluji hory. Pokud to čas a finance dovolí, ráda chodím do Beskyd. Je to blízko a je zde mnoho možností, kde se toulat. Mým dalším koníčkem je grafika a kresba. To beru jako relaxaci po dlouhém pracovní týdnu. Poslední dobou přibylo také kolo a plavání. To mě hodně baví. Mám dvě dospělé děti a jedno vnouče. Život se snažím brát z té lepší stránky. Pozitivní myšlení mě přivedlo k tomu, kým jsem dnes.

Jak jsi bojovala se svojí změnou postavy?
Před třemi lety jsem vážila 99 kg. To začalo být alarmující. Nevěděla jsem, jak začít, aby se to změnilo. Poté mi na preventivní prohlídce zjistili špatnou funkci štítné žlázy. Doktorka mi doporučila, abych na sobě začala pracovat a zhubla. Tenkrát jsem to jednoduše řešila tím, že jsem přestala jíst. To jsem samozřejmě své lékařce neřekla. Váha šla dolů (za rok jsem dala dolů 20 kg) a doktorka byla spokojená. Tak jsem tím vlastně začala proplouvat. Moc jsem necvičila, jen málo jedla. Mým jediným pohybem zůstaly výšlapy a občas plavání. Vzhledově jsem byla hubenější, doktorka mě chválila. Ale neměla tušení, jak jsem k tomu dospěla. Vše bylo v pohodě. Váha šla pomalu dolů. Ale věděla jsem, že nemůžu skoro nic, abych zase nešla s váhou nahoru. Bylo to jak na houpačce.

Jak ses dostala k Výzvě 21 dní?
Přes internet. Koukala jsem a hledala rozumy. Jak si udržet váhu. Jak ještě zhubnout nějaké to kilo. Chtěla jsem zjistit, co dělám špatně. Po Vánocích jsem zjistila, že mám zase o dvě a půl kila víc. Kontrolka v hlavě řekla A DOST! a přihlásila jsem se v lednu do Výzvy. Po týdnu zdarma jsem si hned objednala celou Výzvu a až na dva cvičební dny jsem nevynechala ani jeden. Výzva mě stále drží a jsem ráda za každodenní cvičení, které díky ní mám.

A jaká byla Tvoje největší motivace cvičit?
Chtěla jsem se cítit spokojeně a krásně. A hlavně jsem si chtěla dokázat, že zvládnu svoji váhu udržet. Což mohu říct, že se mi daří. Ale na vavřínech jsem neusla. Dále na sobě pracuji.

Jaké jsou Tvé výsledky?
Začala jsem s váhou 74,8 kg. Nyní mám 65,5 kg. Ani jsem nečekala, že budu mít dole dalších 9 kg. To je slušné.

Hrudník: 94 cm – 85 cm
Pas: 93 cm – 79 cm
Boky: 114 cm – 106 cm
Stehna: 67 cm – 60 cm

Jediné, co mě trochu štve, je povislá kůže. Ta už se tak dobře nestahuje a je to dost vidět. To jsou mé výsledky od začátku vstupu do Výzvy do března (tedy za první tři měsíce).

Co pro Tebe bylo největší překážkou?
Jedním slovem jídlo. Musela jsem se znovu naučit jíst. Jedla jsem hrozně málo. A až s Tomem jsem pochopila, že pokud nebudu jíst, nemám šanci na lepší postavu. Hlavně se naučit zdravě stravovat. Sice jsem nikdy nebyla zastáncem různých rychlovek ze stánku, ale je také pravda, že jsem zrovna moc nevařila. A když už, tak jen něco na honem. Po pravdě jsem byla typ, který vydržel pořádně nejíst i týden. Pak jsem ale splácala vše možné a většinou mi bylo zle. Pochopila jsem, že tudy cesta nevede.

Jak jsi tuto překážku překonala?
Díky Tomovi a jeho motivujícím videím. Disciplína byla to hlavní. Musela jsem si v hlavě naprogramovat, že je potřeba pravidelně jíst. Chvílí mi to trvalo. Ale postupně jsem odbourala všechny špatné návyky. Nemohu tvrdit, že vše dodržuji na 100 %. Ale tak na osmdesát, devadesát určitě ano. Mám ráda jídlo a myslím, že vše si odpírat nemusím. Každou neděli si snažím připravit jídelníček na celý týden dopředu. Jelikož jsem dost pracovně vytížená, přes týden většinou jen dovařuji své “polotovary”, které si předchystám.

Říkáš, že jsi pracovně vytížená, jak se ti dařilo sladit Výzvu se svými každodenními povinnostmi?
Docela dobře. Tedy až na nějaké menší překážky. Vzhledem k tomu, že dělám kolikrát až do večera, přizpůsobila jsem si cvičení na večer. Každý večer od půl osmé cvičím a tak to praktikuji pořád.

Jak na Tvou účast ve Výzvě reagovalo Tvé okolí?
Musím říct, že velice dobře. Rodina i přátelé mě podporovali a měla jsem dost uznání z okolí. Hodně mě to motivovalo k dalšímu výkonu. Nejlepší asi bylo, když mě zastavila sousedka a nevěřila vlastním očím. “To není možný”, říkala, “jste čím dál tím víc krásnější a usměvavější”. Hodně mě to potěšilo.

Jak se cítíš po fyzické stránce?
Skvěle! Moje kondice je mnohem lepší než bývala. Cítím se mladě a plná síly. Nejsem tak unavená a utahaná. A hlavní je, že mám dost elánu i po desetihodinové směně. A to podotýkám, že se v práci nezastavím. Celý den jsem na nohou.

Pozoruješ na sobě i nějaké změny po psychické stránce?
Stoprocentně se cítím líp na duši. Jsem veselejší, málokdy se mračím. V práci mi začali říkat sluníčko. Každé ráno začínám úsměvem, a co nejdéle si ho chci udržet. Ale samozřejmě nějaké chmůry take přijdou, ale naštěstí je jich po skromnu.

Změnil se Tvůj zdravotní stav?
Určitě. Můj cholesterol je konečně v normě, štítná žláza je na tom také mnohém líp. A dokonce už mě tolik nebolí záda jako před tím. Jen ty klouby by na tom mohly být trochu líp. Pak by to bylo fajn. Na radu Toma se teď zaměřuji na správný spánek. To se mi zatím moc nedaří, ale zlepšuji se. Vím, že je třeba i odpočívat. To jsem po pravdě za začátku nedělala. I ve volných dnech jsem cvičila do padnutí. Teď opravdu regeneruji a volné dny trávím jen procházkou.

Je nějaký další rozdíl mezi Tebou před Výzvou a Tvým nynějším JÁ?
Jsem si víc jistá a věřím si. Byla jsem vždy dost pozitivní, ale málo jsem si věřila. Nikdy jsem neprosazovala své názory. Naopak jsem odkývala, co kdo řekl. Teď si stojím za svým a svůj názor řeknu i nahlas.

Co pro Tebe osobně bylo v programu nejdůležitější?
Asi to, že na to nejsem sama. Že se mám komu svěřit a že pokud se zeptám na cokoli, dostanu odpověď. Výzva mě posunula dál, než jsem očekávala.

Co plánuješ dále?
Teď si chci Výzvu zopakovat. Měla jsem tam nějaké mezery. Některé cviky mi moc nešly. Proto si ji chci dát ještě jednou. A pak půjdu na pokročilé. Pokud myslíte v osobním životě, hlavně chci žít naplno. A možná si třeba najdu přítele, abych nebyla sama.

Co bys vzkázala lidem, kteří přemýšlí nad vstupem do Výzvy?
Zkuste to. Výzva mě posunula dál, než jsem očekávala. Nikdy jsem nebyla sportovně založená, ale mohu říct, že mě Výzva chytla od prvního dne. Hlavně tím, že cvičení není nijak dlouhé. Opravdu ji zvládne každý. A jak Tom říká, co ti nejde, nahraď jiným cvičením. Hlavní je hýbat se. Toho jsem se držela a celou Výzvu dala. Jsem spokojena a šťastná. Velikost 50 jsem stáhla na velikost 42 za 90 dnů. Co víc k tomu dodat.

Další články

Tomáš Jehlička
Jmenuji se Tomáš Jehlička, jsem certifikovaný fitness trenér, motivátor, autor úspěšných online tréninkových programů pro přeměnu postavy Výzva 21 dní a Výzva pro pokročilé a zakladatel společnosti GORILLA Fitness, která vyrábí české doplňky pro sportovní výživu z prvotřídních ingrediencí dle vlastních originálních receptur.

Co dál? ➡️ Video: Test vaší motivace

Všechna videa z prosicnové motivační série najdeš na této stránce.

Jak pokračovat dál?

  • 1
    Vyzkoušet Výzvu zdarma
Vyzkoušet zdarma

Pokud Výzvu 21 dní neznáš, můžeš si ji vyzkoušet v týdnu zdarma. Když Tě chytne, jako tisíce lidí před Tebou, svou přihlášku na hromadný start můžeš poslat hned potom ;)

  • 2
    Vstoupit do Výzvy 21 dní

Pokud máš Výzvu 21 dní z let 2014 - 2017, své čestné místo si můžeš zarezervovat vstupem do Výzvy 2018.

Chcete vidět víc přeměn a důkazů, že "to" opravdu funguje?

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů